A DOHÁNYREKLÁM ELLEN
A 2001. évi I. törvényről
Dr. Pákozdi Lajos


(Megjegyzés: Az évszázad I. törvénye módositotta a gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. rendelkezést.)

A 2001. évi I. törvény legfontosabb megállapitásai (részletek):

  1. Tilos közzétenni dohányáru reklámját.
  2. A dohányáru közvetett reklámja is tilos.
  3. A tilalom nem terjed ki:
    1. a dohányáru eladási helyén való bemutatására és árfeltüntetésére,
    2. azokra az idegen nyelvü sajtótermékekre, amelyeket nem a Magyar Köztársaság területén nyomtattak vagy adtak ki és elsődlegesen nem a Magyar Köztársaság területén való forgalmazásra állítottak elő.
  4. A dohányáruk reklámozását tiltó törvény 2001. július 1-én lép hatályba azzal, hogy a szabadtéri reklámhordozók vonatkozásában a tilalmakat 2002. január 1-től kell alkalmazni.
  5. A gazdasági miniszter - az egészségügyi miniszter meghallgatásával - világszintű nemzetközi motorsportrendezvények vonatkozásában, különös méltánylást érdemlő esetben, kérelemre, meghatározott időre a tilalmak alól felmentést adhat. A felmentés megadására vonatkozó eljárási szabályokat a gazdasági miniszter külön rendeletben hatátozza meg.



(További információkkal készséggel szolgál a szerző.
Levelezési cím: Dr. Pákozdi Lajos,
1025 Budapest, Törökvész út 42/B.
E-mail: lajos.pakozdi@stardust.hu)

Vissza | English version